SKANBATT LITHIUM 12V 165AH
- Ikke på lager
- Fri frakt over 1 000 kr
Ikke tilgjengelig for Klikk og hent
LITHIUM FRITIDSBATTERI
SKANBATT V2 Lithium HEAT Batteri 12V 165Ah 150A BMS - 8 års garanti!
NYHET! 12V 165Ah i en vanlig 95Ah blykasse - ypperlig dersom man ønsker mest mulig kapasitet eks. i sin bobil hvor batteriet må monteres under setet.
Høy energitetthet / lav vekt - Skanbatt HighDensity (HD)
HEAT-165150BS er et helt nytt batteri hvor høy energitetthet/lav vekt er hovedfokus (Skanbatt HighDensity), foruten velkjent Skanbattkvalitet, funksjonalitet, lang garantitid og topp ytelse. Batteriet er svært velegnet til forbruk i bobil, båt, camping, industri og andre, strømkrevende applikasjoner hvor plass og vekt er viktig. Til hytter, hvor energitetthet er mindre viktig, så anbefaler vi vår Ultra-serie (12V) eller Skanbatt Powerwall (48V) - som har funksjonalitet spesielt godt egnet for hytter.
Designet for bobiler
Dette batteriet har samme mål som alle våre andre "under-setet"-modeller, men med høyest mulig kapasitet på minst mulig volum og vekt. Dersom man monterer 2 stk. av disse under setet på eks. en Fiat Ducato-basert bobil, så får man 330Ah brukbar kapasitet under setet – ca. tilsvarende brukbare kapasitet som man får ved 50% nedtapping av ca. 7 stk. 95Ah blybatterier – men kun ca. 33 kg lithiumbatterier mot ca. 185kg blybatterier.
Innebygget, automatisk sikkerhetssystem
Batteriet har en avansert innebygd battericomputer (BMS) som tåler opptil 150A kontinuerlig belastning (meget kortvarig opptil 450A i opptil 5 sekunder). Vi anbefaler normalt lavere kontinuerlig strømtrekk pga. potensiell varmgang i polsko – 150A er en fornuftig grense. Batteriet har vanlige batteripoler, som også har ferdige gjenget hull for M8 bolter - om man heller ønsker å benytte dette. Battericomputeren er helautomatisk, og beskytter batteriet mot:
- Utlading/overopplading
- For høy temperatur
- Lading i kulde (har innebygget, automatisk styrt varmeelement)
- Kortslutning
- Overbelastning
- Skjeve interne celler (automatisk, aktiv balansering av cellene)
Tekniske data:
- Nominell spenning: 12,8V
- Vanlig hvilespenning ved 100% SOC: ca. 13,2-13,35V
- Nominell kapasitet: 165Ah
- Energimengde fulladet: 2112Wh
- Selvutlading ca.: <5% pr. mnd.
- Maks antall i serie: maks 4stk (48V). (NB: Alle batteriene må topplades før seriekobling)
- Maks antall i parallell: Ingen begrensning så lenge det kobles balansert og med individuell sikring pr. batteri.
- Maks utladestrøm: 150A
- Maks peakstrøm: 450A <5sek
- BMS cut off spenning: 10V
- Beskyttet mot kortslutning
- Maks ladestrøm: 100A (anbefalt <50A)
- Anbefalt ladespenning: 14,4-14,6V
- Spenning hvor BMS bryter: 15,0V
- Dimensjoner: 355x175x188mm
- Vekt: ca. 16,2kg (Netto)
- Terminaler: Bilpoler m/ gjenger for M8 bolter
- Innkapsling: IP65
- Kjemi: LiFePO4
- Varmer aktiverer: ladestrøm >9,5A, intern temperatur i batteriet <=0 grader Celsius.
- Varmer forbruk (under lading): ca. 120 watt til batteriet når ca. +5 grader Celsius intern temperatur.
- Varmer stenges automatisk når batteriet er oppvarmet (+5 grader Celsius), og batteriet åpner så for normal lading.
- Batterimonitor er shunt-basert, og måler mellom 1 og 200A forbruk. Forbruk under 1A vises ikke i appen. For å redusere feilmarginen på SoC, så anbefaler vi regelmessig opplading til 100%, eller at fysisk hovedbryter aktiveres / batteripol kobles av ved lagring.